Monday 16 January 2012

muhasabah diri ku..

aku seorang insan biasa ...
yang bercita-cita untuk menjadi yang lebih baik..
aku seorang insan biasa yang banyk kelemahn,....
aku cuba untuk menutupi nya dengan kebaikan.
Ya Allah,betapa banyaknya dosa ku pada-mu...

sekiranya ku hitung-hitung..tak dapat ku balas segala kenikmatan dan rahmat yang engkau telah berikan kp ku.,,
ya Allah,...
aku telah bnyak berbuat kemungkaran di atas muka bumi ini..
namun,..engkau tidak pernah pon meminggirkan aku,dari segala kenikmatan dan rezki..
engkau tetap ada dikala susah senangku...
sesungguhnya aku malu atas sikapku pada mu wahai cinta sejatiku...
kau tetap menyayangi aku,walaupon aku leka,lalai dalam mengingati mu..

disini,..aku ingin menanam azam ku..untuk cuba lebih mencintai-mu ya Allah..
akan ku slalu muhasabah diriku..
akan ku slalu memperingati diriku..
untuk tidak melakukan sebarang yang engkau murkai..

berilah aku kekuatan ya Allah..
untuk menempuh ranjau hidup,di atas muka bumi ini..
berilah aku petunjuk ya Allah..
agar aku selalu dalam redha-mu.

berilah aku cinta seseorang yang melabuhkan cinta nya hanya kepadamu..
supaya dia dapat membimbing aku,agar aku lebih mencintai-mu...

Ya Allah..sesungguhnya engkau la cinta sejati ku...terima kasih..ya Allah..



No comments:

Post a Comment